Första dagen på jobbet

trötthet & lycka!

klockan skulle ha ringt klockan 8 i morse & igår tänkte jag : yes sovmorgon !
Men i morse kom nervositeten så jag vakna vid klockan sju , jag blev så himla nervös allså.
men jag gick upp vid åtta & gjorde mej i ordning & min lunch , snön var framme tyvärr..
sen gick jag te stationen & mötte upp zara vid bussen , när vi satt där & vänta så kom även nici &cissi som skulle till eurostop.
först var bussen försenad , sen när alla skulle in i bussen oh stämlpa & sånt så var de tydligen några personer som hade busskörkort men dom utbildade sej mer , ah så när vi kommer där till arlanda rondellen så kör han rakt fram till en busstation , sen vänder han och åker tillbaka .
sen åker han till rondellen igen oh tar vänster åker en bit till nästa rondell där kör han runt hela och tillbaka samma väg som han kom ifrån , tillbaka till första rondellen & så höll han på ...
igentligen skulle vi vara på arlanda efter en kvart , detta tog nästan en halvtimme , snacka om att jag fick panik...

jobbet idag !



min handledare charlotte mötte mig , hon var verkligen jättesnäll & visade mig kläder och hur jag skulle stämpla in &ut ..
sen kom det en annan praoelev som redan har praoat där veckan innan , mona hette hon verkligen supersöt tjej & vi börja snacka & hjälptes åt..
efter som hon kunde mer så visa hon mig , hon gjorde varm oboy till oss ..
min uppgift första dagen var mest om disken , vid lunch var de som mest , jag tog in alldisk på en rullvagn som stod vid disken . När den var full så körde jag in i disk/bakrummet , och dörren trycker man på en knapp men den stänger jättefort så man får vara stark me ryggen när mn kör in vagnen . Sen ska jag fylla diskmaskinen där oh diska disken lite där så man får bort alla kaffe fläckar , in me all disk i diskmaskinen vänta på den i 3 min sen ta den SKIT varma disken te vagnen igen oh köra ut den , sen sätta in all ren disk igen .. börja gå te borden oh fixa oh ta disk , fylla vagnen oh göra om samma sak ..
de låter inte jobbigt , men de var rätt jobbigt ..
 
så kommer en tjej in , rätt ung tjej så tar hon kaffe te sig & sin kille så spiller hon på bordet & golvet men jag trodde hon skulle torka upp me servetten så börjar jag torka ett annat bord så hör jag bakom min rygg

hon : asså du ?
jag : aah ? ( me ett leende på läpparna fakiskt)
hon : asså jag spillde lite där borta , asså kan du typ torka de lr något ...
jag : ah visst , känner hur hennes bitchiga röst bah tar ner mina leende på läpparna

jag fick sluta en timme tidigare (a)
nu ska jag  till kolsta & träna lite ,
massa pussar

dagen var ändå riktigt bra :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0